söndag 5 februari 2012

Hur gick utmaningen?

Jag hade ju en utmaning för en vecka sedan. Har inte hunnit uppdatera. Men ska berätta om den nu :)
Lyckades jag? Ja! Det gjorde jag! :)
Det var väl bara en morgon jag kände att min utmaning var ett problem. Trött, vrålhungrig och så ska jag stå där, i ett iskallt kök och försöka tänka kreativt.
Men jag fixade det!
Det blev bla fruktsallad med lite jordnötssmör, Scrambled tofu, Avokadomacka, Gröt med bär, Smoothies.
Som vegan kan jag tycka det kan vara svårt att få i sig bra med protein till frukost. Min scrambled tofu och smoothie med sojaprotein i är undantag.
Då jag är en muskelnörd så känns det inte så bra, men å andra sidan så har jag lyckats bygga lite muskler trots en viss saknad av protein till frukost.
Dock kan jag ibland slänga i mig en EAA-drink för att stötta upp frukosten.
Men jag skulle nog vilja påstå att en grötfrukost med bär, nötter och frön är en bra mycket bättre frukost än en frukost med rostat bröd, med ostskivor och gurka. Eller en skål med fruktyoghurt och k-special. ;)
Hade jag varit rik så hade jag ätit min goa scrambled tofu 3-4 ggr/veckan!
Ett paket silken tofu, mosa med gaffel
Liten bit purjolök/lök
ev. liten liten bit vitlök
gurkmeja
salt
peppar/och eller cayenne
Stek i lite kokosfett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar