tisdag 24 januari 2012

Upphottad gröt.

Idag valde jag att äta gröt. Men för att inte höra den helt vanlig så hottade jag upp havregrynsgröten med kakao.
Min sambo åt den dagligen för snart ett år sedan. Och efter att Emil snackade om sin chokladgröt på fördjupningskursen för kostrådgivare (Paulúns Näringscenter) så har jag varit sugen på att testa att hälla i kakao i gröten.
Jag utgick från ett grundrecept på gröt och modifierade det.

1 dl havregryn
1 msk kakao
1 liten nypa salt
1 dl vatten
1 dl sojamjölk/mjölk

Dock hade jag lite mindre kakao i min gröt, så jag gissar att 1 msk kakao ger en god smak i din gröt.

Sen strödde jag över sesamfrön, psylliumfrön och lite mandlar.
Åt ett äpple och drack lite aminosyror till.

Kakao och mörk choklad är galet antioxidantrikt. Och innehåller en massa andra nyttigheter. Så jag får skriva ett eget inlägg om just kakao och choklad.
Nu ska jag fixa mig inför jobbet. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. SV: Tack för omtanken, frida. det ordnar sig alltid! :)
    Några tips för bloggandet:
    Gå med i Bloglovin! Det är lättare för folk att hitta dig då och följa din blogg!
    Ha alltid med en bild i varje inlägg, på något sätt lockar det folk mer att läsa.
    Skriv i andra liknande bloggar. Det är så man hittar läsare. Att visa att man finns!
    Något jag tror andra hade uppskattat är kanske ett youtubeklipp när du lagar maten, eller visar hur du brukar träna eller något liknande.
    Det här är bara tips! :)

    Välkommen in i bloggvärlden! Uppskattar verkligen en sådan här blogg som INTE handlar om mode och ytligheter, utan att bara må bra!
    kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips och pepp!
      Film är jag aldeles för blyg för. Bilder kommer att läggas in. Har precis ny kamera så den ska jag börja använda :)
      Bloglovin får jag testa!

      Kramar till dig!

      Radera