måndag 23 januari 2012

Standardfrukost?

Hur ofta växlar du din frukost? Är det flingor som växlar smak efter din fruktyoghurt? Eller är det mackor och te? Någonting alls?

Jag älskar frukost! Jag kan nog äta hur mycket som helst vid denna tid på dygnet. Det som är minus att ha denna hunger på morgonen är att jag inte orkar vänta på att tillaga något.
Så min standardfrukost brukar vara någon sorts müsli med sojamjölk och kanel.
Även om müslin i sig är nyttig och god så blir det ju enformig i längden. Både smakmässigt och näringsmässigt.

Som kostrådgivare så borde jag föregå med gott exempel. Så jag tänkte ge mig själv en utmaning denna vecka: Att variera min frukost!
Idag åt jag müsli (igen). Så nu ska jag resten av veckan ge mina smaklökar (och mitt hungriga tålamod) en omgång.
Jag ser verkligen fram mot kommande frukostar!

Vad äter du till frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar