torsdag 9 februari 2012

Från en utmaning till en annan

En avslutad frukostutmaning.
I måndags så startade jag min nya utmaning. Tävlingsdiet!
Mitt mål är att komma i form till Alströmer trofén. Och så klart tävla där.
Jag har inste styrketränat så länge av mitt liv. Men jag har fallit hårt för denna träningsformen. Jag älskar det!
Trots att jag är tjej och vegan så har jag lyckats bygga lite muskler på kroppen. Jag ska inte redovisa mina känslor för träningen i detta inlägg. Men nu vet ni varför jag ska tävla och gå på diet.

En tävlingsdiet är kanske inte alltid det mest hälsosamma. Så man får ha lite koll på vad man gör och se till att inte gå allt för länge eller sliter ut sig.
Jag har koll på kosten och hyffsad koll på träningen. Så jag tror detta kommer att gå bra :)

Jag har sänkt min kaloriintag med ca 100-200 kcal. Vilket kanske inte är så mycket egentligen. Men tanken är att jag ska ha denna veckan att känna in och bygga en bas att gå efter.

Att förändra sina invanda mönster kan ta tid. Man brukar säga att tredje och fjärde dagen är jobbigast. Och ja, igår kändes det inte så kul att behöva äte efter en plan. Men jag höll mig till planen.:)
Känns mäktigt att ta kontroll över sig själv. Att man håller målet i sikte.
I eftermiddag ska jag träna ryggen och köra lite cardio.

I dagarna ska ni få ett RAW-food recept av min vän Ea Bergstrand. Hon är snart utbildad Ayurvedisk hälsorådgivare och brinner för RAW-food. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar