måndag 26 mars 2012

Vad har du i matlådan idag?

Visst är det förbaskat svårt att klura ut något gott att ta med sig till jobbet ibland?
Men när det händer då har jag en universallösning som jag drar till med. WOK!
Snabbt och enkelt är det med en färdig påse från frysdisken i din affär. Men kanske inte alltid så kul. De brukar bli lite dassiga när man brassar på dem.
Mitt tips är att orka lägga tid på att skala och hacka grönsaker istället.
Då kan du verkligen få en varierad måltid beroende på säsnong, plånbok och smak.
Krydda gärna med färska kryddsättningar och örter. Det blir extra gott!
Woka grönsakerna med en proteinkälla och servera med ris eller nudlar. Toppa gärna det hela med sesamfrön. Snabbt, nyttigt och gott!

Bilden nedan visar en lyxigare variant som jag och min sambo åt för någon lördag sedan.

1 kommentar:

  1. SV: Åh, gulle dig! Vad kul att du vill köpa. Vi får se om det finns kvar, men när allt är sålt ska jag trycka mer, så du kan vara lugnt! :)

    Ser förresten supergott ut!

    SvaraRadera