måndag 2 april 2012

Envis förkylning

Jag har nu haft en förkylning i över en vecka. Har tyvärr slarvat med att kurera mig, men just nu mår jag bra förutom att jag är snorig och är slemmig i halsen. Så det håller på att klinga av.
Dags att återta cardion! Den högre växeln jag lovat mig själv kommer att sjösättas till fullo denna vecka!
Men även om cardion inte hängde med så tycker jag att min reducering av dagsintaget av kalorier gett lite resultat ändå. Dessutom lyckades jag hålla mig till bara en ätardag.

Min vikt låg ca 1kg mer än vad jag låg som lägst förra veckan. Men det kan mycket väl ha att göra med min rejäla ätardag i lördags att göra. Inte alls kul, men som man sår får man skörda. Får se till att träna hårt och bra, så släpper det nog snart. Kan ju också säga att jag blir motiverad att skippa ätardagarna. Åtminstonde allt utom frukostarna (älskar frukost).

I lördags var jag och min sambo på Battle of Scandinavia. Jag gick där ifrån med blandade känslor. De tävlande är riktigt bra, stora och hårda! Jag kan än så länge bara drömma om att få se ut så. Men den drömmen växer sig starkare för varje gång jag inser vilken plutt-kropp jag har. Klart jag kan bli lika vackra som dessa människor?! Men jag måste lägga ett kol nu på dieten. Kan inte vara den mjukis jag är idag! Det är ca 10 ½ vecka kvar.
Måste lära mig posera! Det får någon anta som en riktig utmaning! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar