fredag 1 februari 2013

Nystart

Idag är en stor dag! Jag har nämligen gått ner till 80% på mitt vanliga arbete för att lägga ner mer tid på företaget! Och idag är första lediga dagen. Jag hoppas att jag framöver kommer att fylla fredagarna med möten av klienter. ;)

Jag kommer skriva oftare här på bloggen och tanken är att sätta igång med kurser och föreläsningar i vår.
Idag har jag gjort ett instagramkonto (kostkunskapstyrka) och en sida på Facebook, hoppas ni går in och gillar.

Idag tipsade jag min bästa vän om att ha keso på gröten. Jag vet att många bekanta till mig redan känner till denna delikata förhöjning av frukostgröten. Men jag tänker inte hålla detta tyst för er andra som inte testat denna lite udda (enligt mig) kombo.
Gör din gröt.
Ha på bär eller lite torkad frukt
Klicka på keso
Toppa med nötter eller frön
Och så vilken sorts mjölk du vill ha.

Tar du en rejäl klick så får du upp proteinet om du vanligen bara äter gröt till frukost.
Personligen tycker jag keson med 4% fett blir godast.

Här i Göteborgsområdet har snön töat bort. Nästan helt. Och jag börjar längta till löpning ute. Tänk vad härligt att få springa till fågelsång och ljusgröna små blad. Förutsatt att man inte är pollenallergisk. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar