måndag 29 oktober 2012

Snabbt, enkelt, gott. Lättdrucket.

Ett tips på ett snabbt mellanmål, eller den som inte orkar äta så mycket till frukost, är smoothie.
När jag nyligen var sjuk hade jag knappt någon hunger alls och för att inte verka allt för stor skada på min kropp så gjorde jag en smoothie som lätt slank ner i kroppen. Och så gott det var! Fyllde ut den rinnande måltiden med lite mandlar och en frukt. Min sambo pimpade med några bitar mörk choklad.
En superenkel smoothie som mättar bra gör du genom att mixa lättkesella, frysta bär och en skvätt mjölk.
En vegansk, mjölkfri variant är om du mixar banan, sojamjölk, frysta bär och sojaproteinpulver.

Lätt som en plätt så länge du har en mixer till hands. Så glöm nu inte att fån något i magen på morgonen även om du inte är så hungrig till frukost!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar